طراحی سایت خرید اینترنتی : با شیوع بیماری کرونا ، خرید اینترنتی اهمیت و نقش خود را بیشتر نشان داده است. بسیاری از مردم نیز برای کسب درآمد شروع به طراحی سایت برای خود کردند.
اگر میخواهید درآمد خود را افزایش دهید ، میتوانید خرید اینترنتی را از طریق سایت خود راه اندازی کنید. بنابراین طراحی سایت خرید اینترنتی میتواند مزایای زیادی برای شما داشته باشد.
نحوه ی برخورد با مشتریان به خصوص در اولین مراجعه، تاثیر بسیار زیادی در جذب آنها خواهد داشت. این امر در فروشگاه آنلاین هم صدق می کند. طراحی وب سایت باید بر اساس عناصر بصری مناسب، اصول روان شناسی خرید، استراتژی فروش مناسب انجام شود.
8 مرحله برای طراحی سایت خرید اینترنتی
یک نرم افزار ساده و کاربردی می تواند وب سایتی راه اندازی کند که به شما امکان می دهد محصولات را بفروشید. در اینجا دستورالعمل های گام به گام برای طراحی سایت خرید اینترنتی آورده شده است.
یک موضوع انتخاب کنید و یک طرح کسب و کار تهیه کنید
نام دامنه خود را انتخاب کنید
سازنده وب سایت تجارت الکترونیک خود را انتخاب کنید
ظاهر فروشگاه اینترنتی خود را طراحی کنید
محصولات را به فروشگاه آنلاین خود اضافه کنید
نحوه ارسال را تنظیم کنید
فروشگاه آنلاین خود را بازاریابی کنید
فروشگاه آنلاین خود را راه اندازی کنید
یک موضوع را انتخاب و طرح تجاری ایجاد کنید
بازار تجارت الکترونیک بسیار متنوع است. حتی غول های امروزی مانند آمازون به عنوان یک خرده فروشی خاص شروع به کار کردند. برای شناسایی منطقه تمرکز خود، تحقیقات پس زمینه ای در زمینه تجارت الکترونیک انجام دهید.
تجزیه و تحلیل SWOT انجام دهید. SWOT مخفف عبارت Strengths، Weaknesses، Opportunities و Threats است. این یک راه ساده و در عین حال موثر برای ارزیابی ایده های مختلف در زمینه خدمت و محصول است.
شکاف های صنعت را بیابید. در نگاه اول، ممکن است به نظر برسد که تمام موقعیت های خوب تجارت الکترونیک گرفته شده است. اما این درست نیست. با تحقیقات هدفمند، میتوانید خواستههای برآورده نشده مصرفکنندگان را حتی در دستههای محصولات محبوب کشف کنید. برای یافتن شکافها در بازار هدف خود، موارد زیر را در نظر بگیرید:
رسانههای اجتماعی – نگرانیها، شکایات و درخواستهای توصیهای را که توسط مخاطبان هدف شما بیان میشود، تجزیه و تحلیل کنید.
Google Trends – حجم جستجو را برای انواع مختلف محصول در طول زمان تحلیل و مقایسه کنید.
شخصیت های مشتری خود را تجزیه و تحلیل کنید. بهترین ایده های محصول تجارت الکترونیک در تقاطع نیاز، ترجیحات و علایق در بین مخاطبان هدف متولد می شوند. مجموعهای از شخصیتهای خریدار ایدهآل ایجاد کنید:
اطلاعات دموگرافیک – سن، موقعیت مکانی، شغل، درآمد
داده های روانشناختی – علایق، ارزش ها، باورها، مبارزات و آرزوها
مدل کسب و کار مناسب را انتخاب کنید. به عنوان بخشی از تحقیقات مشتری خود، همچنین باید توجه داشته باشید که مخاطبان شما چگونه و کجا تمایل به خرید محصولات دارند و بهترین راه برای دستیابی به آنها چیست. تجارت الکترونیک B2B – آیا بیشتر به عمده فروشان، خرده فروشان و خریداران تجاری می فروشید؟ تجارت الکترونیک B2C – یا ترجیح می دهید محصولات خود را مستقیماً برای مشتریان بازاریابی کنید؟ فروش در بازارهای آنلاین – بازارهای محبوب مانند eBay، Amazon یا Etsy دسترسی داخلی به مخاطبان مختلف را فراهم می کنند. Dropshipping – این مدل وظایف انجام سفارش را به شخص ثالث منتقل می کند، بنابراین شما هیچ موجودی را خودتان نگه ندارید. DTC – مدل کسب و کار مستقیم به مصرف کننده، واسطه (خرده فروش یا عمده فروش چند برند) را حذف می کند.
نام دامنه خود را انتخاب کنید
درست مانند نام کسب و کار شما، نام دامنه شناسه منحصر به فرد شما برای مصرف کنندگان است. علاوه بر راهنمایی آنها به فروشگاه آنلاین شما، نام دامنه مناسب همچنین می تواند یادآوری و آگاهی برند را بهبود بخشد.
سعی کنید منحصر به فرد باشید. نامهای دامنه مانند buyonline.com در بین صاحبان مشاغل کوچک رایج بود، زیرا نامهای غنی از کلمات کلیدی رتبهبندی در نتایج جستجو را آسانتر میکردند. اما، این موارد برای اکثر مشاغل ایده آل نیستند. در عوض، نام منحصر به فردتری را انتخاب کنید. برای همراهی با یکی، این را امتحان کنید.
از کلمات ناآشنا یا املای خلاقانه استفاده نکنید. هنگام تلاش برای ترکیب کلمات مختلف، خیلی خلاق نباشید. ممکن است به طور ناخواسته با چیزی توهین آمیز یا به طور نامناسب خنده دار مواجه شوید، مانند سعی کنید یک نام دامنه بدون:
کلمات مرکب غیر عمدی
خط فاصله یا اعداد (مگر اینکه بخشی از نام تجاری)
کلمات دارای غلط املایی (چون مردم آنها را اشتباه می نویسند)
ترکیب کلمات سخت
کوتاه نگه دارید. نام دامنه خود را کمتر از 12 کاراکتر نگه دارید. این طول مناسب برای به یاد ماندنی کردن و تایپ آسان آن است. برای وبسایت خود به دستههای رسانههای اجتماعی مشابهی نیاز خواهید داشت. این دستهها نیز باید کوتاه باشند. اگر نام کامل کسب و کار شما طولانی تر باشد، میتوانید آن را به صورت مخفف درآورید.
سازنده وب سایت تجارت الکترونیک خود را انتخاب کنید
پلتفرمهای تجارت الکترونیک در انواع مختلفی با مجموعهای از ویژگیها و برنامههای افزودنی بومی متفاوت هستند. برای شناسایی بهترین انتخاب برای کسب و کار خود، فهرستی از الزامات اولویت بندی شده ایجاد کنید.
ممکن است وسوسه انگیز باشد که با ارزان ترین سازنده وب سایت شروع کنید. نکته منفی این است که ممکن است مجبور شوید بعداً سایت تجارت الکترونیک خود را عوض کنید، که پیچیدگی بیشتری دارد. اهداف بلندمدت خود را در نظر بگیرید و طراحی سایت خرید اینترنتی خود را مناسب با آن انجام دهید.
ویژگی های طراحی سایت خرید اینترنتی
بهینه سازی موبایل آیا میدانستید که از سال 2020، گوگل از فهرستبندی موبایل برای کل وب استفاده میکند؟ به همین دلیل است که باید مطمئن شوید که پلتفرم تجارت الکترونیک شما یک تجربه خرید درخشان از تلفن همراه را امکان پذیر می کند. برای تعیین موقعیت وب سایت در SERP های دسکتاپ و موبایل، خزنده های Google اکنون به داده های جمع آوری شده در مورد نحوه ارائه طراحی سایت خرید اینترنتی شما در دستگاه های تلفن همراه متکی هستند. اگر فروشگاه آنلاین شما سازگار با موبایل نیست، رتبه بندی صفحات SEO شما ممکن است آسیب ببیند که منجر به کاهش قابل توجه ترافیک وب سایت می شود. علاوه بر این، فروش از طریق موبایل را نیز از دست خواهید داد.
سازندگان وب سایت تجارت الکترونیک را انتخاب کنید. سازندگان وب سایت تجارت الکترونیک راه اندازی و مدیریت فروشگاه را ساده می کنند. برای انتخاب بهینه، اهداف تجاری، مدل عملیاتی و عمودی و همچنین الزامات فنی فروشگاه خود را در نظر بگیرید. سپس برخی از گزینه های محبوب را ارزیابی کنید، مانند مواردی که در اینجا ذکر شده است:
BigCommerce BigCommerce یک پلت فرم تجارت الکترونیک باز SaaS است که طیف گسترده ای از ویژگی های تجارت بومی، پردازش پرداخت یکپارچه و میزبانی امن را ارائه می دهد. اگر کسب و کار شما برای رشد بالا آماده است، BigCommerce به راحتی با ادغام های سفارشی قابل توسعه است.
Shopify Shopify یک پلت فرم تجارت الکترونیک SaaS است که طیف رقابتی از ویژگی ها را برای طراحی سایت خرید اینترنتی شما ارائه می دهد. Shopify برای کسبوکارهای کوچک و اخیراً فروشگاههای بزرگتر در بازار متوسط، تعادل خوبی از ویژگیهای بومی و ادغام شخص ثالث با سایر برنامههای تجاری فراهم میکند.
Magento Magento یک پلت فرم تجارت الکترونیک منبع باز است. بسیار قابل تنظیم است اما به سطح بیشتری از نگهداری فنی نیز نیاز دارد. می توانید Magento را به صورت محلی یا در فضای ابری دانلود و میزبانی کنید.
ووکامرس WooCommerce یک پلت فرم تجارت الکترونیک منبع باز است که به عنوان یک افزونه وردپرس توسعه یافته است. بسیاری از مشاغل از آن به عنوان دروازه ای آسان برای فروش آنلاین از وب سایت های وردپرس خود استفاده می کنند. همانند Magento، کاربران WooCommerce مسئول میزبانی، امنیت، پیکربندی و گسترش نمونه خود از نرم افزار WooCommerce هستند.
الگویی را انتخاب کنید که به بهترین شکل با نیازهای شما مطابقت داشته باشد و سپس آن را متناسب با برند تجاری خود تنظیم کنید:
فونت ها و اندازه متن را سفارشی کنید
تصاویری با کیفیت بالا و دارایی های مارک را اضافه کنید
طرح رنگ خود را پیکربندی کنید
اکانت های رسانه های اجتماعی و محتوای مارک دار را جاسازی کنید
طرحبندیهای مختلف صفحه و انواع فهرست محصولات را آزمایش کنیدویژگی های طراحی سایت خرید اینترنتی
محصولات را به فروشگاه آنلاین خود اضافه کنید
برای اینکه فروشگاه شما برای خرید لذت بخش باشد و محصولات شما به راحتی پیدا شوند، صفحات دسته بندی محصولات خود را راه اندازی کنید، توضیحات محصول عالی بنویسید و تصاویر محصول را بارگذاری کنید که به فروش می رسد.
توضیحات محصول. توضیحات محصول متقاعد کننده به مشکل مشتری می پردازد، ویژگی های محصول را فهرست می کند و مزایای اصلی را برای فروش فوری برجسته می کند.
تصاویر محصول. در عکاسی محصول کوتاهی نکنید. اگر توانایی مالی دارید یک عکاس حرفه ای برای عکاسی استخدام کنید.
دسته بندی محصولات. طبقه بندی طراحی سایت خرید اینترنتی به ایجاد و مدیریت روابط بین صفحات مختلف محصول کمک می کند. دسته بندی محصولات، به ویژه، برای نمایش درست کاتالوگ شما و قابل کشف شدن موجودی شما ضروری است.
نحوه ارسال را مشخص کنید
در مرحله بعد، باید بفهمید که چگونه محصولات جدید به دست صاحبان میرسند. استراتژی حمل و نقل تجارت الکترونیکی بسیار مهم است زیرا 56٪ از مصرف کنندگان پس از یک تجربه تحویل بد از یک خرده فروش خرید نمی کنند. بنابراین مطمئن شوید که تمام انتهای آن را مرتب کنید.
سیاست حمل و نقل خود را تعیین کنید.
یک خط مشی حمل و نقل، انتظارات درستی را در میان مشتریان جدید ایجاد می کند. باید هزینه ها، شرایط و هرگونه محدودیت تحویل شما را به وضوح بیان کند.
برای ایجاد یک خط مشی حمل و نقل برای فروشگاه خود، این سوالات را در نظر بگیرید:
آیا حمل و نقل را به صورت رایگان، با نرخ ثابت یا هزینه متغیر ارائه می دهید؟
با چه حامل(هایی) ارسال می کنید؟
آیا قصد ارسال بین المللی دارید؟
فروشگاه آنلاین خود را بازاریابی کنید
بدترین کابوس هر کارآفرینی دیدن صفر بازدیدکننده فعال در Google Analytics در روز راه اندازی است. برای اطمینان از اینکه فروشگاه جدید شما مملو از بازدیدکنندگان مجازی است، باید:
یک استراتژی تبلیغاتی قبل از راه اندازی برای آنها ایجاد کنید.
برای جذب ترافیک به یک فروشگاه آنلاین جدید، اکثر بازارها به موارد زیر متکی هستند:
رسانه های اجتماعی: قبل از اتمام طراحی سایت خرید اینترنتی خود، شروع به ساختن مخاطبان آنلاین خود کنید. پیشنمایشهای سریع محصول، تیزرها و پیشنمایشهای پشت صحنه را برای ایجاد پیشبینی به اشتراک بگذارید. سپس روز راه اندازی برنامه ریزی شده را اعلام کنید و با ارائه تخفیف/تبلیغات ویژه به همه دنبال کنندگان، مشارکت بیشتری را هدایت کنید. اگر در حال راهاندازی یک فروشگاه خاص هستید ، میتوانید با شبکهسازی در انجمنهای آنلاین خاص، تبلیغات رایگان بیشتری دریافت کنید.
اینفلوئنسر مارکتینگ: کسب و کارهای بدون مخاطب ممکن است بخواهند کمپین های اینفلوئنسر مارکتینگ قبل و بعد از راه اندازی را در اولویت قرار دهند. مشارکت اینفلوئنسرها در مراحل اولیه می تواند به جذب آن چند فروش اولیه کمک کند، به علاوه دید وب سایت شما را در بین موتورهای جستجو افزایش می دهد زیرا مصرف کنندگان علاقه مند شروع به تایپ نام تجاری / دامنه شما در جستجو می کنند. این یک سیگنال رتبه بندی مثبت قوی است.
تبلیغات پولی: کمپین های هدفمند فیس بوک، اینستاگرام و پینترست نیز می توانند کشف برند و محصول را تسهیل کنند. درست مانند سایر استراتژی های بازاریابی عملکرد، مزیت قطعی در اینجا این است که شما فقط برای اقدام معنادار مانند کلیک، بازدید، پرس و جو، فروش، هزینه می پردازید.
بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) و بازاریابی ایمیلی: استراتژی های طولانی تری هستند. هر دو به زمان و سرمایه گذاری بیشتری نیاز دارند تا تاثیرگذار باشند. اما هرچه زودتر شروع کنید ، سریعتر کشش مثبت را خواهید دید. بنابراین اطمینان حاصل کنید که قبل از راه اندازی، سئوی اولیه روی صفحه را دارید. سپس با بازاریابی محتوا و سئوی خارجی کار خود را توسعه دهید.
فروشگاه آنلاین خود را راه اندازی کنید
هنگامی که طراحی سایت خرید اینترنتی خود را از مرحله به مرحله تولید منتقل کردید، یک تست سریع انجام بدهید تا مطمئن شوید که از نظر طراحی، عملکرد و ناوبری کاملاً آماده هستید.
فروشگاه آنلاین خود را راه اندازی کنید
در اینجا یک چک لیست سریع وجود دارد:
همه فراخوانها و عناوین فرمها را در صفحه اصلی و صفحات فرود مرور کنید.
تجربه پرداخت خود را امتحان کنید.
یکپارچهسازیهای پردازش پرداخت (کارتهای اعتباری، PayPal، Stripe و غیره) را دوبار بررسی کنید.
اطمینان حاصل کنید که همه تصاویر با وضوح بالا اما به خوبی بهینه شده اند.
به دنبال توضیحات محصول، ویژگی ها، دسته بندی های گم شده باشید.
ناوبری وب سایت خود را بررسی کنید.
ایمیل دسکتاپ و/یا نرم افزار دسکتاپ را وصل کنید.
بررسی کنید که آیا همه پیوندها و فرم ها کار می کنند.
بررسی کنید که همه مالیات ها به درستی تنظیم شده باشند.
ارائه دهنده خدمات ایمیل مارکتینگ خود را آزمایش کنید.
اطمینان حاصل کنید که تمام موجودی به درستی فهرست شده است.
اگر کدهای کوپن/تبلیغات کار می کنند، امتحان کنید.
سخن آخر
برای گرفتن مشاوره در زمینه طراحی سایت خرید اینترنتی میتوانید با کارشناسان ما در دولوپرس پرو تماس بگیرید و کسب و کار خود را به بهترین شکل گسترش دهید.